Όλη η αλήθεια για τις πατάτες

Απομυθοποιούμε 5 διατροφικούς μύθους για το αγαπημένο μας φαγητό

 

Οι πατάτες είναι ένα φαγητό αρκετά παρεξηγημένο. Παρότι σχεδόν όλος ο κόσμος τις αγαπάει, είναι πολλοί εκείνοι που έχουν ξεγελαστεί από τους παρακάτω 5 διαδεδομένους διατροφικούς μύθους. Για να δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι πιο κοινές παρανοήσεις σχετικά με τις πατάτες και την αξία τους…

 

Μύθος 1: Οι πατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, πράγμα που σημαίνει ότι θα σας κάνουν να κερδίσετε βάρος
Η αλήθεια είναι ότι οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για τον οργανισμό μας. Αποτελούν το καύσιμο που καίνε οι μύες μας ώστε να έχουμε ενέργεια, ενώ δεν έχει αποδειχτεί ότι πρέπει να κατηγορούνται για το έξτρα βάρος μας. Σύμφωνα με πολλές μελέτες, δεν υπάρχει καμία συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης πατάτας και της παχυσαρκίας.

 

Μύθος 2: Οι πατάτες έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI)
Ο γλυκαιμικός δείκτης δεν αποτελεί καθορισμένη ιδιότητα μιας τροφής, αλλά εξαρτάται από μια ποικιλία διαφορετικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας και της παρασκευής (ποικιλία, προέλευση και ωριμότητα), καθώς και από την προσθήκη άλλων μακροθρεπτικών συστατικών (πρωτεΐνες, λίπος και ίνες).

 

Μύθος 3: Όλα τα θρεπτικά συστατικά της πατάτας βρίσκονται στο δέρμα της
Η αλήθεια είναι ότι η μόνη θρεπτική ουσία που χάνεται όταν ξεφλουδίζετε μια πατάτα είναι η ίνα. Το περισσότερο από το πολύτιμο κάλιο και τη βιταμίνη C δεν βρίσκονται στη φλούδα της.

 

Μύθος 4: Οι γλυκοπατάτες είναι πιο θρεπτικές από τις λευκές πατάτες
Το πιο σημαντικό εδώ είναι ότι οι λευκές πατάτες καταναλώνονται συνήθως σε εξαιρετικά επεξεργασμένη μορφή (π.χ. πατάτες τηγανητές) ενώ οι γλυκοπατάτες συνήθως απολαμβάνονται σε πιο φυσική μορφή. Επίσης, οι γλυκοπατάτες έχουν περισσότερες ίνες και βιταμίνη Α, ενώ οι λευκές πατάτες έχουν περισσότερο σίδηρο και μαγνήσιο. Έτσι, είναι απλώς σαν να συγκρίνουμε διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα.

 

Μύθος 5: Οι πατάτες είναι μόνο κενές θερμίδες
Οι πατάτες ανήκουν στα αμυλούχα τρόφιμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα περισσότερο από θερμίδες. Ο μέσος σπόρος πατάτας είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη, κάλιο, ίνες και βιταμίνες, ενώ δεν έχει καθόλου λίπος.

 

Ελπίζουμε τα παραπάνω να ξεκαθάρισαν κάπως τα πράγματα σχετικά με τις ανακρίβειες πάνω στο θέμα “πατάτα και διατροφική αξία”, ώστε από σήμερα εσείς και τα αγαπημένα σας πρόσωπα να τις απολαμβάνετε χωρίς την παραμικρή ενοχή!

 

Πηγή: farmfreshdirect.net